Cartierul Tamisa

Viitorul sistemului bancar – mobile banking si Facebook

Viitorul sistemului bancar – mobile banking si FacebookDirectorul adjunct al firmei Romsys, Răzvan Olteanu, declara de curând că băncile din România sunt pregătite pentru trecerea la tranzacțiile pe Facebook și pe alte platforme de social media. Cum se prezintă viitorul sistemului bancar în țările mai dezvoltate și care sunt noile tendințe de mobile banking aflați în continuarea articolului nostru.

 

 Mobile Banking sau viitorul digital

 

La sfârșitul lunii martie 2013, un sondaj realizat de Federal Reserve, banca centrală a Statelor Unite, arăta că aproape 50% dintre utilizatorii de smartphone-uri din America accesează aplicații de mobile banking. Profitând de acest aspect, tot mai multe instituții bancare, financiare sau de servicii informatice au creat diverse aplicații care să ușureze tranzacțiile prin mobile banking.

 

Acum îți poți plăti facturile bancare printr-o simplă fotografie

 

Te-ai plictisit să stai la coadă la bancă să-ți plătești cine știe ce factură? Acum îți poți achita obligațiile cu ajutorul smartphone-ului sau tabletei, doar făcând o fotografie documentului, care se va salva automat în dispozitivul tău. După aceea, sistemul numit Picture Pay va completa toate câmpurile necesare plății, scanând datele tale personale direct din fotografie. Tot ce va trebui să mai faci este să programezi plata și să apeși pe butonul “achită”. Experții în aplicații de mobile banking, Mitek Systems și Allied Payment Network, companie specializată în programe de facturare, reprezintă cele doua firme americane care au inventat sistemul Picture Pay.

 

Tranzacții bancare prin “voice recognition”

 

ING Direct Canada a început un program de testare a unor aplicații de mobile banking ce permit logarea clienților și efectuarea de tranzacții prin “voice recognition” (recunoaștere vocala). Practic, ce înseamnă asta?

 

Cu alte cuvinte, dacă te afli la volan și ai nevoie să faci o plată urgentă, vei putea foarte simplu să intri în contul bancar de pe smartphone efectuând câteva comenzi vocale (pe care aplicația de mobile banking le va recunoaște ca fiind ale tale) și astfel îți vei rezolva problema.

 

ING pregătește și un program de recunoaștere facială a clienților, despre care însă nu au fost oferite prea multe informații.

 

Ambele aplicații vor fi lansate până la sfârșitul anului.

 

Accesezi direct contul bancar, de pe Facebook

 

Odata cu susținuta creștere de popularitate a Facebook-ului, bănci din întreaga lume încep să ofere servicii de banking direct din aplicația de social media.

 

Este și cazul băncii nigeriene GT Bank. Directorul său executiv, Segun Agbaje, anunța în prima parte a anului 2013 lansarea unui serviciu de social banking. Prin intermediul acestora, clienții GT Bank vor putea să efectueze tranzacții bancare direct din contul lor de Facebook. De asemenea, aceștia vor avea posibilitatea și să-și deschidă un nou cont personal din aplicația Facebook. Nu în ultimul rând, Agbaje promitea și un serviciu dedicat de relații cu clienții, tot accesibil de pe celebra platformă de social media.

 

Australienii de la Commonwealth Bank au creat o aplicație bancară pe Facebook, pentru utilizatori. Cu ajutorul acesteia, poți trimit bani prietenilor tăi din social media, dar poți și solicita fonduri de la acestia. Pentru amândouă lucrurile nu ai nevoie decât de numerele de telefon și adresele de e-mail. Totul este 100% sigur, ori cel puțin asta afirmă creatorii programului.

 

O aplicație similară a fost lansată și de către turcii de la Garanti Bank. Numită iGaranti, aceasta permite un sistem de plată asemănător cu cel de la Commonwealth Bank, cu excepția că are și unele funcții în Twitter. Serviciul cuprinde și control vocal prin hands-free pentru transferuri de bani, un portofel electronic pentru plăți de la mai multe carduri de credit și retrageri de fonduri cu ajutorul smartphone-ului.

 

Viitorul sună bine sau nu prea?

 

Depinde din ce punct de vedere privești lucrurile. Este clar că ne îndreptăm spre o era în care pentru a obține mult va trebui să facem extrem de puțin. Rămâne de văzut cum scăderea accentuată a comunicării și a interacțiunii umane, în detrimentul economisirii timpului și a resurselor, se va repercuta asupra nostră, a tuturor.

 

Surse: bankingtech.com, jwtintelligence.com, channelstv.com

 

Foto: rfcu.com

ANSAMBLURI REZIDENȚIALE
Dezvoltator Imobiliar
CLĂDIRI DE BIROURI
COD UNIC: ELV05QTVDI12