Cartierul Tamisa

Traseu nou pentru magistrala catre aeroport

Traseu nou pentru magistrala catre aeroportMinisterul Transporturilor schimbă traseul magistralei de metrou care va duce la Aeroport! A fost lansat recet în dezbatere publică proiectul normativ ce aduce modificări privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni”, iar ulterior vor începe expropierile imobilelor propietate privată situate pe noul traseu.

Documentul prevede redesenarea traseului pe porțiunea centrală a Bucureștiului. Astfel, linia de metrou nu va mai porni din Piața Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci din Stația 1 Mai și va merge în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, iar apoi revine pe traseul inițial.

Se pare că noua rută are unele avantaje, cum ar fi legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transportarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici, apare în documentul aflat în dezbatee publică.

Noile staţii de metrou vor fi în număr de 12, faţă de 19 staţii propuse în proiectul iniţial, iar lungimea dintre stații fiind de un kilometru.

Potrivit actului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului”, se mai arată în nota de fundamentare.

Suprafaţa totală afectată de construcția magistralei este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietăţile private 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat se ridică la o cheltuială estimată la 117.51 milioane de lei, adică un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Lungimea totală a noii magistrale va fi de 14.2 km, un traseu care va fi executat integral în subteran. Capacitatea maximă de transport va fi de 50.000 de călători pe oră și sens, iar viteaza comercială de aproximativ 36 hm/h.

ANSAMBLURI REZIDENȚIALE
Dezvoltator Imobiliar
CLĂDIRI DE BIROURI
COD UNIC: ELV03Z7IU112