Cartierul Tamisa

Cumperi sau vinzi o casa sau un apartament? Afla cand se trece la actul notarial autentic unic

Cumperi sau vinzi o casa sau un apartament? Afla cand se trece la actul notarial autentic unicDin data de 10 august 2013, pentru orice tranzacție de vânzare sau de cumpărare de case și apartamente, se va elibera un singur act notarial autentic unic. Care sunt motivele pentru această modificare de lege, aflați din articolul nostru.

 

DezvoltatorImobiliar.ro scria, acum mai mult de o lună, despre securizarea semnăturilor vânzatorilor și a cumpărătorilor, care participă la o tranzacție imobiliară, odată cu trecerea la un singur act notarial autentic unic. Printr-un ordin al ministrului justiției, apărut în Monitorul Oficial al României la data de 1 august, în termen de 10 zile, vor intra în vigoare prevederile legii 36/1995, republicată, la care facem referire.

 

Ce se va întâmpla odată cu trecerea la un singur act notarial autentic unic? În prezent, cumpărătorii și vânzătorii primesc câte un exemplar original al contractului, semnat și ștampilat de către notar. Din 10 august, va exista un singur act notarial autentic unic, care va rămâne la notari, după semnarea sa. Cumpărătorii și vânzătorii vor primi copii legalizate după acesta, doar la solicitare. Orice modificare asupra actului unic va apărea în toate exemplarele duplicate din arhiva notarială.

 

Odată cu apariția noului regulament, notarii vor avea obligația să verifice procurile de vânzare și actele de proprietate între birourile notariale. Astfel, posibilitatea de falsificare a acestora se va reduce simțitor. Procura de vânzare a unui apartament este un contract prin care proprietarul imobilului o împuterniceşte pe o altă persoana să vândă respectivul imobil.

 

Ce alte schimbări mai trebuie menționate? Notarii publici vor putea solicita atât extrasele de carte funciară, pentru autentificare sau informare, cât și certificatele fiscale, care, în prezent, sunt în sarcina vânzătorilor. Extrasul de carte funciară este un document standard ce cuprinde informaţii referitoare la descrierea şi identificarea imobilului (număr cadastral, suprafaţa în mp etc.), înscrieri privitoare la titularul dreptului de proprietate şi la eventualele sarcini existente (precum ipoteca). Certificatul de atestare fiscală este documentul care conține informații despre plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri datorate bugetului general al statului.

 

Un alt lucru demn de știut este acela că toate contractele și actele încheiate anterior intrării în vigoare a modificărilor asupra legii 36/1995 vor rămâne valabile, fiind supuse legii valabile la data semnării lor. Notarii vor putea emite în continuare copii legalizate după acestea.

 

Sursa foto: legestart.ro

 

ANSAMBLURI REZIDENȚIALE
Dezvoltator Imobiliar
CLĂDIRI DE BIROURI