Cartierul Tamisa

Vis de iarna

Între micile bucurii ale iernii se numără şi cele mai profunde şi mai odihnitoare ore de somn. Noi îţi recomandăm să profiţi pe cât de mult se poate de acest anotimp pentru a dormi. De ce să dormi iarna? Pentru că până şi urşii o fac! De altfel, somnul aduce multe beneficii corpului tău, iar tu ar trebui să ştii deja lucrul acesta.

 

Dă-ţi voie să tragi câte un pui de somn.

 

Chiar dacă nu ai obiceiul să dormi în timpul zilei şi crezi că funcţionezi mai bine sub presiune (chiar şi dacă eşti deja obosit/ă), câte un pui de somn din când în când îţi poate prinde foarte bine. Din păcate, acest lucru nu prea se poate aplica dacă nu munceşti de acasă, însă în cazul norocoşilor freelancer-i este o adevărată binecuvântare somnul de după-amiază.

 

Dacă nu poţi adormi imediat, atunci ia lecţii de la pisici: dă un duş fierbinte, aşază-te într-un loc confortabil, găseşte-ţi poziţie cea mai potrivită şi dormi. Este atât de simplu şi are atât de multe beneficii!

 

Apreciază orele de somn la adevărata lor valoare.

 

Un organism odihnit funcţionează mai bine decât unul care nu îşi primeşte orele de somn nici măcar în porţii mai mici. Prin urmare, somnul este prietenul tău. Mai ales dacă îţi este puţin rău sau dacă ai prins vreo răceală.

 

Somnul ajută la îndepărtarea stresului şi la îmbunătăţirea stării de spirit. O porţie de odihnă pe care o primeşti chiar atunci când corpul tău o cere te poate ajuta şi la îmbunătăţirea stării emoţionale.

 

Ţine "instrumentele de dormit" la îndemână.

 

Trebuie să ţii la îndemână pături şi perne de diferite forme şi dimensiuni, aşa încât să îţi găseşti cu uşurinţă culcuşul perfect pentru un pui de somn. Nu vei întinde tot patul pentru un somn de jumătate de oră, ci te vei aşeza pe canapea, cu pernuţe sub cap şi cu o pătură moale şi călduroasă peste tine.

 

Găseşte un loc perfect pentru un pui de somn.

 

Aşa cum notam şi mai sus, locul ideal pentru "un pui de somn", adică 20-30 de minute de odihnă nu este patul dublu din dormitor, căci acesta îmbie la un somn profund care nu ar face decât să îţi dea peste cap programul. Ai nevoie de o canapea confortabilă sau de un fotoliu cu taburet: în fotoliu stai bine, pe taburet îţi pui picioarele ca să nu-ţi amorţească.

 

Limitează-ţi accesul la electronice.

 

Închide laptopul şi televizorul şi pune telefonul pe modul silenţios. Dacă trebuie să fii în stare de veghe la o oră anume, atunci pune o alarmă, dar evită sunetele bruşte: alege o sonerie calmă de pe telefon sau un ceas deşteptător.

 

Când te trezeşti, trebuie să îţi intri în ritm în mod lent pentru a putea simţi beneficiile somnului de scurtă durată. Obişnuieşte-te treptat cu luminozitatea din cameră, bea puţină apă sau un ceai, întinde-te şi abia apoi pune-ţi în ordine lucrurile de care trebuie să te ocupi azi şi treci la treabă.

 

Sursa foto: houzz.com

 

 

Credite BCR NEVOI PERSONALE
ANSAMBLURI REZIDENȚIALE
Dezvoltator Imobiliar
CLĂDIRI DE BIROURI
COD UNIC: ELV08BZI9P12